Smart zoekt 1 projectbegeleid(st)er

Bericht - 25/3/2016

Contract van onbepaalde duur – afwisselend in onze verschillende kantoren (uitvalsbasis Brussel)

Sinds haar oprichting in 1998 begeleidt Smart ca. 65.000 leden voor de administratieve afhandeling van hun professionele activiteiten. Smart is actief in België (12 kantoren) en in 8 andere Europese landen, en voorziet originele oplossingen voor de ontwikkeling van tewerkstelling en van economische activiteiten.

Onze leden werken autonoom, in ruil voor een vast of tijdelijk inkomen. Ze leveren prestaties voor diverse opdrachtgevers in zeer verschillende sectoren: artistiek, intellectueel, ambachtelijk, enz.

SMart biedt tal van diensten en tools: een online tool voor het zakelijk beheer van projecten, individueel advies, productie-ondersteuning, opleidingen, participatieve financiering, werkruimtes en ateliers, juridische begeleiding, beurzen, enz.

De belangrijkste missie van Smart omvat het stimuleren van samenwerkingen en het creëren van een solidaire gemeenschap.

SMart verenigt duizenden initiatiefnemers voor een omzet van € 120M en bevindt zich in het hart van het Europese netwerk van loontrekkende ondernemers. Het aanbieden van oplossingen om het ondernemerschap te verzekeren en om bij te dragen aan een duurzame lokale ontwikkeling behoort tot de voornaamste doelstellingen.

Net voor de overgang naar een coöperatieve vennootschap (juni 2016) en temidden van de solidaire en sociale economie ontwikkelt Smart een vernieuwende vorm van organisatie en tewerkstelling, als alternatief voor het individuele ondernemerschap.

Beschrijving

Als projectbegeleid(st)er werkt men in teamverband, onder verantwoordelijkheid van de operationele directeur. Hij/zij ontfermt zich over verschillende opdrachten:

  • Versterking van teams die beperkt worden door zwangerschapsverlof, langdurige afwezigheid, enz., voor een minimumduur van één maand. Dit vindt plaats in onze kantoren in gans België, afhankelijk van de noden van de teams.
  • Onthaal en begeleiding van initiatiefnemers uit de regio: steeds in overeenstemming met de tools, methodologie, visies en waarden eigen aan de coöperatieve;
  • Aanvoeren van een breed publiek: tijdens informatieve/collectieve vergaderingen en individuele gesprekken;
  • Evalueren van projecten: met het oog op de integratie van de coöperatieve in administratieve, reglementaire en commerciële doeleinden;
  • Administratieve opvolging: het voorbereiden en opvolgen van administratieve documenten en contracten voor de begeleiding en tewerkstelling van de initiatiefnemer, steeds in overeenstemming met de technische partners en interne diensten van de coöperatieve;
  • Individuele opvolging van initiatiefnemers en hun projecten alsook didactische begeleiding: de projectbegeleider helpt bij het nemen van strategische beslissingen en zorgt voor de commerciële, economische en financiële opvolging ervan. Men begeleidt hiervoor een grote diversiteit aan profielen en loopbanen;
  • Stimuleren van onze ledengemeenschap: hen aanmoedigen om deel te nemen aan het “coöperatieve project-Smart”;
  • Relaties onderhouden met actoren uit de sector/regio: binnen het lokale team en in samenwerking met de algemene directie onderhoudt de projectbegeleider de kwaliteit van de relaties met partners op het gebied van tewerkstelling, inschakeling, de opstart van projecten, enz;
  • Bijdragen aan de resources en ontwikkeling van de coöperatieve.

Hij/zij wordt ondersteund door een team en een netwerk van experten. Vanaf de inschakeling krijgt men bovendien een opleiding over de interne processen en tools van de coöperatieve.

Deze betrekking wordt niet in een vast team uitgevoerd, maar als versterking voor onze verschillende equipes, afhankelijk van hun noden (afwezigheden wegens zwangerschap, ziekte, enz.). Deze vervanging vindt plaats in onze kantoren doorheen België en heeft een minimumduur van één maand, om telkens degelijk geïntegreerd te geraken in het team dat ondersteund wordt door de projectbegeleid(st)er.

Profiel

Ervaring: een eerste ervaring binnen bedrijfsbeheer en binnen de begeleiding van projecten en hun initiatiefnemers is wenselijk (idealiter voor het opstarten van ondernemingen). Debutanten worden geaccepteerd.

Competenties:

  • Luistervaardigheid, analytisch vermogen, stiptheid
  • Sterke relationele en groepsvaardigheden
  • Inzicht in commerciële ontwikkeling en beheer, de capaciteit om vertrouwd te geraken met de projecten/beroepen van onze leden (via diensten, advies, opleidingen, enz.)
  • Kunnen werken binnen een autonoom team
  • Stressbestendigheid en openstaan voor verandering
  • Flexibele houding ten aanzien van verschillende personen, in verschillende situaties.
  • Pendelen tussen de verschillende kantoren doorheen België vormt geen probleem (steeds bereikbaar met het openbaar vervoer)
  • Interesse in de solidaire en sociale economie
  • Kennis van het Frans is essentieel
  • De kennis van een extra taal is een pluspunt

Wij bieden

  • Een voltijds contract van onbepaalde duur: 38u per week.
  • Een aantrekkelijk loon met extralegale voordelen: maaltijdcheques, terugbetaling vervoerskosten en GSM-kosten, groepsverzekering.
  • Een aangename werkomgeving binnen een bedrijf in volle ontwikkeling.

Geïnteresseerd?

Gelieve een motivatiebrief en gedetailleerd cv voor 10/04/2016 per post te versturen naar: Smart – Dirk Carron (HR) – Emile Feronstraat 70 – 1060 Brussel, of per mail naar cad@nullsmart.coop.

Voor meer info over deze betrekking:

  • Rosa Rochman (02/5421093)
  • Maxime Dechesne (04/3427115)

Meer info vind je ook op onze website www.smartbe.be.