Opleiding

Communicatie

Instagram

[Datums: Catalogus 2024 in voorbereiding]

Wat te posten op een professioneel account? Reels, foto’s of stories? Hoe blijf je consistent en creatief op dit netwerk?

Doelstellingen

  • De bijzonderheden van communicatie op Instagram begrijpen.
  • Een relevante contentstrategie ontwikkelen.
  • De technieken van interactie en zichtbaarheid beheersen. 
  • Een professioneel account gebruiken.

Inhoud van de opleiding

  • Grid, stories, Reels... 
  • Visuele identiteit op Instagram.
  • Keuze van de hashtags.
  • Tags, shares en geolocatie.
  • Een gemeenschap opbouwen.
  • Professionele accountopties.

Praktische informatie

  • Duur van de opleiding: 9u45 tot 13u.
  • Zodra we je inschrijving ontvangen hebben, krijg je een mail met de nodige info (adres en zaal, internetlink als de opleiding online gegeven wordt, betalingsmodaliteiten ...). 

Prijs

·        € 20 voor Smart-vennoten en € 50 voor niet-vennoten ; € 35 voor Smart-partner

Solange De Mesmaeker heeft een diploma journalistiek op zak van het Institut des Hautes Études des Communications Sociales (IHECS) en werkte vier jaar bij Smart als communicatiemedewerker. In dat kader ontwikkelde ze een opleiding rond de sociale netwerken, die ze ook drie jaar lang aan de Smart-gemeenschap gaf. Vanuit haar passie voor digitale communicatie richtte Solange in 2017 een opleidings- en coachingbureau op met Emilie Danel: Les Branchées. Bovendien is ze nog aan het werk als communicatieverantwoordelijke en community manager.

Foto: Mathieu Golinvaux